جناح النمل الأبيض

اذهب الى الأسفل

جناح النمل الأبيض

مُساهمة  اميرة الورد في الإثنين نوفمبر 15, 2010 2:50 pm

هذه القطعة الجميلة من خلق الفن هو "جناح النمل الأبيض" ، وتقع في لندن. [color:fb3b=#000]وهذا هو أول مسح من تلال النمل الأبيض ، إلا أن هذا هو واحد في حجم اكبر بكثير ، حتى يتمكن الناس من الذهاب في الداخل وإلقاء نظرة. وهو مستوحى من كومة وجدت في ناميبيا على المهرجان الذي يكرم كل الحشرات ، الذي يدعى Pestival. النمل الأبيض هي مجموعة من الحشرات التي يتطلع الكثير مثل النمل. يأكلون القتلى المواد النباتية في شكل من الخشب والتربة وروث الحيوانات.





This beautifully created piece of art is the “Termite Pavilion”, located in London. It is the first scan of termite mounds, only that this one is in a much bigger size, so people can go inside and take a look. It is inspired by a mound found in Namibia on a festival that honors all insects, that is named Pestival. Termites are a group of insects that looks a lot like ants. They eat dead plant material in form of wood, soil and animal dung.

They can cause serious damages to crops and buildings, but they also play an important role in ecology because they recycle the dead plant material. They live in groups and the amount can be up to several millions. The Termite Pavilion gives visitors the opportunity to feel like a termite, and to understand their way of living. It is created by TERMES, a group of international experts, and Dr Rupert Soar. Something similar to termites is ants, and this is amazing paintings made out of 200,000 ants.


اميرة الورد
عضو جديد
عضو جديد

عدد المساهمات : 57
نقاط : 77
السٌّمعَة : 10
تاريخ التسجيل : 15/11/2010

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

الرجوع الى أعلى الصفحة


 
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى